آبسردکن

شرکت البرز دماکاران تولید کننده آبسردکن های آنی

آبسردکن

شرکت البرز دماکاران تولید کننده آبسردکن های آنی

  • ۰
  • ۰

آبسردکن adamak

فواید نوشیدن آب سالم

از زمان های دور ، هم قبایل بدوی و هم ملل متمدن، آب را برای درمان به کار می گرفتند. هیدروتراپی در گذشته توسط ایرانی ها ، ژاپنی ها ، مصری ها و یونانی ها با توجه به خواص بسیار آن مورد توجه بوده و فراوان استفاده می شده است. شاید آسان ترین و راحت ترین وسیله ای که ورزشکاران و مردم برای رفع خستگی، کسالت و به دست آوردن آرامش و راحتی از آن استفاده می کنند آب باشد.

حتی حیوانات وحشی و اهلی دریافته اند، زمانی که بیمار می شوند باید آب بیاشامند. مصرف صحیح آب نه تنها تندرستی ما را حفظ می کند، بلکه در صورت از دست رفتن تندرستی یا بروز اختلال در آن از طریق پاکسازی مواد زاید از بدن، آن را باز می گرداند.

اما اینکه چه آبی بنوشیم و چگونه بنوشیم هم ممکن است در تاثیر آب بر بدن و فایده یا حتی ضرر زدن به آن دخیل باشد.

برای مثال باورهای نادرست زیادی درمورد نوشیدن آب سرد بعد از غذا بین عموم شایع است. باورهایی مثل سرطان‌زا بودن آن که هیچ سند و مدرک علمی پشت آن وجود ندارد. در گذشته گفته شده بود که نوشیدن آب سرد بعد از غذا می‌تواند به هضم و گوارش غذا کمک کند. علم جدید هیچ تفاوت عمده‌ای در تاثیرات یک لیوان آب سرد بعد از شام یا هر زمان دیگر از روز نمی‌یابد.

حتی رژیم آب که برخی آن را با نام رژیم آب سرد نیز می شناسند، یکی از جدیدترین روش ها برای آب کردن چربی ها محسوب می شود. رژیم آب به سایر رژیم های رایج امروزی که خوردن برخی مواد غذایی را محدود و یا به کل ممنوع می کنند، شباهت چندانی ندارد. رژیم آب مصرف غذا را برای شما محدود نمی کند و به ورزش هم احتیاج ندارد. کسانی که رژیم آب می گیرند می توانند هرچه که دلشان می خواهد مصرف کنند و در نهایت وزن خود را کاهش دهند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

یکی از این باورهای نادرست می‌گوید آب سرد می‌تواند روغن غذا را در پوشش سخت درون دستگاه گوارشتان جامد کند. این هیچ پشتوانه علمی ندارد. کلینیک مایو و دانشگاه کلمبیا تایید می‌کنند که این باور نادرست است. از طرف دیگر، نوشیدن بلافاصله آب بعد از غذا معمولاً به هضم غذا کمک می‌کند. آب و سایر مایعات به شکستن غذاهای جامد کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید گوارشتان را تقویت کنید، سوپ و سایر غذاهای آبکی مثل سبزیجات و میوه‌ها را انتخاب کنید.

اگر از نوشیدن یک لیوان آب خنک بعد از غذا لذت می‌برید، آن را جزئی از مصرف روزانه آب خود قرار دهید. براساس کلینیک مایو، اکثر بزرگسالان باید روزانه هشت تا نه لیوان آب بنوشند. اصولاً با فرض اینکه ۲۰ درصد آب موردنیاز شما از آب غذاها تامین شود، این بیشتر از دو لیتر می‌شود. اگر دوست دارید آبمیوه‌ها یا نوشیدنی‌هایی به جز آب مصرف کنید، این میزان را به ۹ تا ۱۳ فنجان در روز برسانید. نوشیدنی‌های کافئین‌دار را از آن حذف کنید زیرا خود موجب کم‌آب شدن بدن می‌شوند.

  • آب خنک برای پایین آوردن درجه حرارت بدن

براساس دانشگاه کلمبیا ، نوشیدن آب سرد در بعضی نقاط به بدن کمک می‌کند. اگر ورزش کرده باشید، ممکن است برای خنک شدن شدیداً هوس آب خنک کنید. نوشیدن آن بسیار به شما کمک می‌کند. وقتی درجه حرارت بدن به بالاتر از 98.6 درجه فارنهایت می‌رسد، بدن برای پایین آوردن دوباره درجه حرارت خود به حالت عادی، عرق می‌کند. نوشیدن آب ۴۱ درجه فارنهایت به تنظیم دمای بدن شما کمک کرده و احتمال کم‌آب شدن آن را پایین می‌آورد. اگر آب خنک در دسترستان نبود، نوشیدن آب گرم بهتر از هیچ است.

اگر سابقه میگرن یا سردرد دارید، نوشیدن آب با دمای اتاق توصیه می‌شود. در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۱ انجام گرفت، مشخص شد که نوشیدن آب یخ با نی موجب بروز سردرد در میان خانم‌ها، به‌ویژه آنهایی که علائم سردرد را در آن سال تجربه کرده بودند می‌شود. اگر مستعد میگرن هستید، بهتر است آب ولرم‌تر بنوشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی