آبسردکن

شرکت البرز دماکاران تولید کننده آبسردکن های آنی

آبسردکن

شرکت البرز دماکاران تولید کننده آبسردکن های آنی

  • ۰
  • ۰

آبسردکن آنی 97-19

عبارت است از هر آبی که برای مصرف خاص تهیه شده باشد و به هر دلیلی کیفیت خود را برای آن مصرف از دست بدهد.

فاضلاب :

عبارت است از هر آبی که برای مصرف خاص تهیه شده باشد و به هر دلیلی کیفیت خود را برای آن مصرف از دست بدهد.

انواع فاضلاب ها :


فاضلاب خانگی :

این فاضلاب از مواد زائد بدن انسان ( مدفوع و ادرار) و فاضلاب حاصل از مصارف بهداشتی چون حمام ، لباسشوئی ، تهیه مواد غذایی و شستشوی ظروف و وسایل آشپزخانه تشکیل شده است ولی آنچه در شبکه های فاضلاب شهری به نام فاضلاب خانگی نامیده می شود ، علاوه بر فاضلابهای خانگی خالص دارای مقداری فاضلاب بدست آمده از مغازه ها – فروشگاهها – تعمیرگاهها و کارگاهها- رستوران و موسساتی مشابه می باشد .

فاضلابهای خانگی معمولاً محتوی 1/0 درصد ناخالصی هستند که این مقدار شامل عوامل آلوده کننده مختلفی است که در صورت تخلیه در محیط زیست می تواند ضمن انتشار و شیوع انواع بیماریها خسارتهای جبران ناپذیری در محیط زیست ایجاد نماید.

مخاطرات بهداشتی ناشی از دفع غیر بهداشتی فاضلاب :

1-       شیوع بیماریهای عفونی و انگلی در جامعهآب سالم

2-       مرگ و میر ناشی از بیماریهای عفونی و انگلی در جامعه

3-       کاهش نیروی کار و میزان تولید

4-       زشت و نا زیبا شدن محیط زندگی

فاضلاب

در نهایت بد نیست به این نکته اشاره کنیم که بعضی از مردم فاضلاب ناشی از شستشوی حیاط و یا فاضلاب ناشی از ظرفشوئی، آشپزخانه و روشوئی  را تحت عنوان فاضلاب نمی شناسند و صرفاً گنداب ناشی از توالت و حمام را فاضلاب می دانند در نتیجه فاضلاب را در محیط بویژه در رودخانه ها رها می سازند . در نتیجه ورود این فاضلاب ( به رودخانه ها علاوه بر افزایش آلودگی میکروبی  آب رودخانه باعث پیش آمدن حالتی به نام مرگ رودخانه می گردد . به این تربیت که مواد موجود در فاضلاب علی الخصوص ( مواد پاک کننده ) ممکن است از ترکیبات فسفره که غذای مورد نیاز جلبک ها می باشد تشکیل شده باشد در نتیه فسفر موجود باعث رشد جلبک و متعاقب ان مصرف شدبد اکسیژن محلول آب و نهایتاً تیرگی و بدبو شدن آب رودخانه را سبب می گردد . علاوه بر این ، کف صابون مانع جذب اکسیژن توسط آب شده و عمب پلایش طبیعی رودخانه ها درچار اختلال گشته ، حضور گازهایی چون هیدروژن سولفوره و متان در آب زیاد شده و نهایتا از بین رفتن ماهی ها در آب را سبب می گردد. فاضلاب را باید به وسیله چاهکهای جذبی و یا اینکه توسط شبکه جمع اوری فاضلاب دفع نمود در روستاها یا مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالا است و یا منطقه سنگلاخی و صخره ای است توسط کانال هایی با شیب مناسب فاضلاب منازل را جمع آوری و به داخل سپتیک تانک هدایت می کنند برای انجام اینکار جلب مشارکت و همکاری مردم ضرورت دارد .
ضمناً طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا دفع آب آشامیدنی آلوده ، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زائد ، ریختن مواد مسموم کننده در رودخانه ها ، زباله در خیابان ها و کشتار غیر مجاز دام ، استفاده غیر مجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع می باشد و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یکسال محکوم خواهند شد...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی