آبسردکن

شرکت البرز دماکاران تولید کننده آبسردکن های آنی

آبسردکن

شرکت البرز دماکاران تولید کننده آبسردکن های آنی

  • ۰
  • ۰

آبسردکن

چیلر های جذبی

 

در یک تقسیم بندی عمومی می توان چیلرهای جذبی را در دو دسته چیلرهای جذبی آب و آمونیاک و چیلرهای جذبی لیتیوم بروماید و آب طبقه بندی نمود . در واقع در هر سیکل تبرید جذبی یک سیال جاذب و یک سیال مبرد وجود دارد که تقسیم بندی فوق بر این مبنا انجام شده است. در سیستم آب و آمونیاک ، سیال مبرد آمونیاک وسیال جاذب آب است. در سیستم لیتیوم بروماید و آب ، سیال مبرد آب و سیال جاذب ، محلول لیتیوم بروماید است.

 اما بر حسب اجزای سیستم هم می توان تقسیم بندی های دیگری ارائه کرد مثلاً می توان سیکل های تبرید جذبی را به سیکل های تبرید یک اثره ، دو اثره و سه اثره طبقه بندی کرد. امروزه سیکل های تبرید جذبی تک اثره و دو اثره در مقیاس بسیار وسیع و در اشکال متنوع ساخته می شوند و سیکل های سه اثره همچنان در دست مطالعه می باشند.

 

 

  •    اواپراتور

  اواپراتور معمولاً در پوسته پایین چیلرهای جذبی قرار می گیرد. مایع مبرد در اواپراتور به لحاظ فشار پایین محفظه (خلأ نسبی) تبخیر شده و باعث کاهش درجه حرارت آب سرد تهویه درون لوله های اواپراتور می گردد.

  •   کندانسور

  کندانسور معمولاً در پوسته های بالایی چیلرهای جذبی واقع شده است و وظیفه تقطیر مبرد تبخیر شده توسط ژنراتور را بر عهده دارد. بخار مبرد در برخورد با لوله های حاصل از آب برج ، تقطیر شده و به تشتک اواپراتور سرریز می شود.

  •    محلول جاذب

  این محلول در سیکل های پروژه حاضر محلول لیتیوم بروماید و آب است.

  مایع مبرد در چیلرهای جذبی پروژه حاضر آب خالص (آب مقطر) می باشد که به جهت فشار پایین محفظه اواپراتور در اثر تبخیر خاصیت خنک کنندگی خواهد داشت.

  •   کریستالیزه شدن

  محلول لیتیوم بروماید در غلظت معمولی به صورت مایع است ، ولی چنانچه تغلیظ اولیه بیش از حد ادامه یابد حجم بلورهای ریزی که در آن تشکیل می شوند ، بزرگتر شده و ممکن است باعث مسدود شدن کامل مسیر عبور محلول شود. به این پدیده کریستالیزه شدن گویند.

  •   ضریب عملکرد

  پارامتر ضریب عملکرد در دستگاههای برودتی از جمله چیلرهای جذبی شاخصی از بازدهی دستگاه می باشد. مقادیر بالاتر این پرامتر نشان دهنده مصرف بهینه انرژی حرارتی می باشد.

 

 

   3.      مقایسه چیلرهای جذبی و تراکمی

  چیلرهای جذبی از بعضی لحاظ شبیه چیلرهای تراکمی عمل می کنند که مهمترین این شباهتها عبارتند از:

الف - در اواپراتور از گرمای آب تهویه ساختمان برای تبخیر یک مبرد فرار در فشار پایین استفاده می گردد.

  ب - گاز مبرد فشار پایین از اواپراتور گرفته شده و گاز مبرد فشار بالا به کندانسور فرستاده می شود.

  ج - گاز مبرد در کندانسور تقطیر می گردد.

  د - مبرد در یک سیکل همواره در گردش است.

 

 

  •   مهمترین مزایای چیلرهای جذبی نسبت به چیلرهای تراکمی عبارتند از:

   الف - صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی :

  همانطور که گفته شد چیلرهای جذبی از گاز طبیعی ، گازوئیل یا گرمای تلف شده به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کنند و مصرف برق آنها بسیار ناچیز است. به میزان مصرف برق ، مقایسه و تحلیل های کمی در فصول بعدی اشاره خواهد شد.

  ب - صرفه جویی در هزینه خدمات برق :

  هزینه نصب سیستم شبکه الکتریکی در پروژه ها بر اساس حداکثر توان برداشت قابل تعیین است. یک چیلر جذبی به دلیل اینکه برق کمتری مصرف می کند ، هزینه خدمات را نیز کاهش می دهد. در اکثر ساختمان ها نصب چیلرهای جذبی موجب آزاد شدن توان الکتریکی برای مصارف دیگر می شود.

  ج - صرفه جویی در هزینه تجهیزات برق اضطراری :

  در ساختمانهایی مانند مراکز درمانی و یا سالن های کامپیوتر که وجود سیستمهای برق اضطراری برای پشتیبانی تجهیزات خنک کننده ضروری است ، استفاده از چیلر های جذبی موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه این تجهیزات خواهد شد.

 
 د - صرفه جویی در هزینه اولیه مورد نیاز برای دیگ ها :

  برخی از چیلرهای جذبی را می توان در زمستان ها به عنوان هیتر مورد استفاده قرار داد و آب گرم لازم برای سیستم های گرمایشی را با دماهای تا حد 203 تأمین نمود. در صورت استفاده از این چیلرها نه تنها هزینه خرید دیگ کاهش می یابد بلکه صرفه جویی قابل ملاحظه ای در فضا نیز بدست خواهد آمد.

   ه - بهبود راندمان دیگ ها در تابستان :

  مجموعه هایی مانند بیمارستان ها که در تمام طول سال برای سیستمهای استریل کننده ، اتوکلاوها و سایر تجهیزات به بخار احتیاج دارند مجهز به دیگ های بخار بزرگی هستند که عمدتاً در طول تابستان با بار کمی کار می کنند. نصب چیلرهای جذبی بخار در چنین مواردی موجب افزایش بار و مصرف بخار در تابستان ها شده و در نتیجه کارکرد دیگ ها و راندمان آنها بهبود قابل توجهی خواهد یافت.

توجه اساسی به نیازهای مشتریان، برنامه‌ریزی برای پاسخ‌گویی موثر به نیازهای شناسایی شده و در نهایت جلب خوشنودی مشتریان از همان ابتدای فعالیت البرز دماکاران در دستور کار مدیران و کارکنان شرکت‌ قرار گرفته است.
 به همین خاطر است که عزم سازمانی نظام‌یافته‌ای برای افزایش روزافزون میزان خوشنودی مشتریان در سطح گروه وجود دارد که توانسته است با برنامه‌ریزی دقیق برای دست‌یابی به آن، نتایج درخشانی به بارآورد.

شرکت البرز دماکاران برای ارائه‌ خدمات بهتر از بهترین و زبده‌ترین کارشناسان و متخصصان کشور یاری گرفته تا بتواند محصولات خود را با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان ارائه کند و خدمات پشتیبانی موثر و کارآمدی را نیز به صورت دائمی در کلیه‌ی روزهای سال به مشتریان خود ارائه کند.
 هم‌اکنون، تیم پشتیبانی فنی آبسردکن  متشکل از بهترین کارشناسان و متخصصان در این حوزه است و به صورت دائمی آماده‌ی پاسخ‌گویی به نیازها و مشکلات کاربران است. مشتریان می‌توانند در تمام ساعت‌های اداری و در تمام روزهای سال ( به جز تعطیلات) از طریق شماره های 88524619-021 و یا 7-88523596-021 با بخش پشتیبانی البرزدماکاران تماس بگیرند و نیازها و مشکلات خود را با تیم فنی دماکاران مطرح سازند.

هنگام خرید محصولات البرزدماکاران کافی است با ما تماس بگیرید تا از بین مدل های مختلف مناسب ترین را به شما معرفی نموده و راهنمایی های لازم برای خرید و سایر خدمات مورد نیاز را دریافت نمایید. شبکه گسترده خدمات مشتریان البرزدماکاران، درتمام شهرهای ایران آمادگی انجام خدمات محصولات را دارد تا ضمن حصول اطمینان از رعایت نکات ایمنی، با خیالی آسوده از محصولات البرزدماکاران لذت ببرید.

 


بی‌گمان، مشکلات و مسائل مطرح شده از سوی مشتریان بی‌درنگ پی‌گیری و در زودترین هنگام ممکن برطرف خواهد شد.
گفتنی‌ست، کیفیت بالای آبسردکن های آنی البرزدماکاران و پشتیبانی موثر از خدمات ارائه شده، موجب گشته است که این محصولات با استقبال بسیار خوبی در بازار مواجه شود و روزانه بر شمار استفاده‌کنندگان از آبسردکن های آنی افزوده شود.

 

آبسردکن آدمک

 

 

راهنمای خرید آبسردکن

 

 

آیس بانک

آبسردکن مرکزی

 

آبسردکن آنی

 

آبسردکن صنعتی

 

 

آبسردکن ایستاده

 

آبسردکن ایستاده

 

آبسردکن 5 شیر

 

آبسردکن پلیمری

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی